Ponferrada

5 mei 2012 - Ponferrada, Spanje

Op zo´n 200 kilometer van santiago zijn we aangekomen in een dorpje met een rijke pelgrimgeschiedenis, Ponferrada. Zojuist lekker gegeten, verschillende gangen met typische spaanse gerechten. We hebben momenteel een groepje van 4 die globaal even snel gaan. Onze vlaamse Griet, de west-friese Henk en ons tweetjes. Anderen zien we de hele tijd door.

Het lopen gaat Anu goed af. Vandaag ongeveer 18 kilometer maar de aankomende dagen iets meer. We willen over 11 dagen aankomen en op 16 mei terugvliegen. We hopen nog een in 1 dag met de bus heen en weer naar Finisterra te gaan. Mensen dachten vroeger dat dat het einde van de wereld was.
Gisteren hadden we het hoogste punt van de route behaald, Het cruz des ferro. Heel indrukwekkend. Verder lopen we door veel verlaten dorpen, of dorpen die weer opleven door de camino. Veel bergen en kleine muildierweggetjes. We ontmoeten finnen, nederlanders, haitianen en nog veel meer.

Echt grote steden liggen niet meer op onze route tot Santiago. We proberen jullie op de hoogte te houden.

Groeten, Marco en Anu

1. Ben:
    4 mei 2012
    Kijk het einde is in zicht. Is het weer nu een beetje opgeknapt ? Wat ik wel mooi vind om te lezen is dat nu jullie gezamelijk op pad zijn de culinaire beleving ook weer terug komt. Dank aan Anu voor deze inbreng. Hopelijk gaat het goed met de blaren !! Veel ik de komende dagen en tot jullie volgende berichtje.
  2. Elvera:
    4 mei 2012
    Hoi marco en Anu,
    Samem op pad, hoe gezellig is dat!
    Ik vind het onvoorstelbaar de afstanden die jullie afleggen.
    Het weer is hier niet veel beter.
    Veel succes met de volgende 10, 20, 30 kilometer!
  3. Ivo en Marieke Frings:
    5 mei 2012
    Lieve mensen, we hebben veel bewondering voor jullie en we hopen op een behouden finish en wat ik al eerder schreef (geloof ik) - houd de zonzij en moedig voorwaarts Marieke en IVO