Mea culpa. of hoe ik in carrion de los condos ben gekomen

24 april 2012 - Carrión de los Condes, Spanje

Kort door de bocht, het weer is vaak hier rot. Anderen hebben de tocht vorig jaar zelfde tijd gelopen in korte broek en tshirt. (zonder het koud te krijgen) en bij ons is het zelden boven de 13 graden met een vuile sterke wind recht op je af.

Vanochtend vertrok ik richting fromista en het was echt of de natuur sorry wilde zeggen voor de afgelopen tijd. Zonnetje, geen wind, vogels die je toezingen, leuke route. Echt zoals het zou kunnen zijn. Nog steeds wat koud maar dat maakt me niet zoveel uit.

Ik liep zo lekker dat ik in carrion de los condos ben gekomen, 28 km. Het is ongelooflijk om te realiseren hoeveel de wind me op andere dagen tegenwerkt. Ik liep vandaag zoń  1,5 km per uur sneller.

Morgen bereik ik over de eenzame stukken. 17 kilometer zonder enige boom, huis of wat dan ook. Gewoon rechtdoor.

Vandaag slaap ik in het klooster bij de zusters van de barmhartigheid. Heel leuk. Als je binnenkomt zie je een reusachtige vitrine staan met bekers en medailles. Zo beniewd hoe ze die winnen. Nonnen 1 tegen paters 2 met volleyball? Geeft ruimte voor creatieve ideeen.

Ik hoor ze graag in de reacties! De beste krijgt eeuwige roem!

groeten, Marco

1. Ivo en Marieke Frings:
    24 april 2012
    Als ik Marco was zou alle bekers en oorkondes als herinnering meenmen naar Gouda en inclusief de vitrines het totaal plaatsen in de nieuwe parochiekamer van de Oud Katholieke Kerk in Gouda.
    Hou de zonzij en moedig voorwaarts / IVO en MARIEKE
  2. Albert en Corrie van Riet:
    25 april 2012
    Dag Marco en Anu
    Tot 23 april was je verhaal al 6 bladzijden. Geprobeerd het verhaal in te korten tot 4. Wat een geweldige tocht maak je! Mogelijk krijg je nog een filploeg uit Nerderland te zien. RKK gaat ook weer naar Santiago, lees ik zojuist. Nog veel plezier