Tegenslag tegenwind en tegenkomen. Ledigos

25 april 2012 - Ledigos, Spanje

Ik dacht altijd dan nonnen van die ijverige mensen waren die voor dag en dauw opstonden. Nou nee dus. Vandaag moest ik een stuk nemen van 17 kilometer zonder huis, bar of winkel. Gewoon rechtdoor lopen. Gisteren had ik in de supermarkt drinken en eten gekocht in in het klooster in de keuken alles gesmeerd en in de koelkast gedaan.

Maar vanochtend trof ik de keuken op slot. En bij de nonnen brandde nergens licht. &%&"!
Dus maar bij een bar weer een extra ontbijt genomen en ik kon nog iets kopen. Ik was duidelijk niet de enige.
Het waaide vandaag als niet eerder tevoren en mijn snelheid neemt dan af zodat je er nog langer over loopt. Dat was niet fijn. Mijn tas met brood waaide nog weg toen ik even zat en toen zakte mijn humeur nog verder. Waar ben ik in Godsnaam aan begonnen? Maar stug doorlopen: niets mijmeren of overdenken maar doorlopen. Ik had geen idee hoelang ik nog moest lopen, er waren geen herkenningspunten. Op een zeker moment zag ik in de verte een auto staan. Mooi, da´s iemand die geld kan verdienen door koffie te verkopen aan verkleumde wandelaars maar het bleek de RKK te zijn die een uitzending wil maken. Ze hadden geen koffie maar wel wat vraagjes. Daarna weer doorgelopen en opeens was ik in het dorpje. Pas 300 meter ervoor kan je het zien.  In de bar wat gegeten en moed verzameld om door te lopen. Zo gezellig was die bar ook weer niet.

En zo kwamen we in Ledigos. Ik lig nog op schema voor Anu op zondag te ontmoeten.
Groeten, Marco

1. Ellen:
    25 april 2012
    Die bar verdient goed geld aan jullie dan. Wat een aparte keuze van de RKK om daar te filmen, konden ze geen mooier stuk verzinnen? Dus we zien je binnenkort op tv?
    Deze pechdag zit er dan weer op. Rust lekker uit!
  2. josefine:
    Hoi Marco
    Leuk dat je de rkk gezien hebt, maar ze hadden toch wel koffie kunnen verzorgen voor jullie!
    Je ziet wel af met al dat slecht weer. Probeer de moed erin te houden, zoek s'avonds de andere pelgrims op dat verzet het gemoed een beetje.
    Hier is het weer ook nog niks maar als het verbeterd zal ik je wat zon sturen.

Groetjes Josefine
  3. Ellen:
    25 april 2012
    En... nieuwe foto's zie ik :)
  4. Kiek:
    26 april 2012
    Zo weer even bijgelezen na een paar dagen ! Ik hoorde dat Nonnen 1 de kookwedstrijd gewonnen heeft door het gebruik van originele ingrediënten uit hun koelkast en daardoor wederom een beker in de kast erbij hebben...;-)
    Op naar het mooie weer, het zal ieder dag nu beter worden zag ik op Weeronline ! Nog even en jij kan ook je korte broek aan ! Veel succes weer !