Burgos

19 april 2012 - Burgos, Spanje

Ik ben vandaag in Burgos aangekomen. Mooie stad.

Er waren lange stukken bij langs aan de ene kant een snelweg, maar aan de andere kant uitgestrekte velden. Ze doen denken aan de achtergrond  van Windows XP. Geen heel spannende stukken. Daarom gaan wandelaars allerlei dingetjes voor onderweg verzinnen. Zo zijn er lange stukken gaas langs de snelweg versierd met honderden kruisjes, van een paar takjes gemaakt. Ze maken steenmannetjes (hoopjes stenen) waar ieder wat bijdoet als een soort groet aan de volgende wandelaars, ze maken pijlen van steentjes enz. Stenen zat hier, sterker nog je struikelt er constant over. Ik denk dat de fietsers een andere route moeten rijden, anders lukt ze het echt niet. Ik zie wel eens fietsers langskomen maar niet veel. In de herbergen mixen ze niet echt met de wandelaars. Ze hebben natuurlijk ook een ander ritme en snelheid.

Vandaag was het in Burgos weer een feest om mensen tegen te komen die je al tijden niet meer gezien heb. We zijn met een heel stel tapas wezen eten en daarbij kwamen de culturele verschillen naar voren. Engelsen, Duitsers en Nederlanders. Don´t mention the war

Vandaag voor het eerst weer zonder pleisters gelopen. Dat gaat goed. Toch blijf ik morgen in Burgos voor rustdag. De linkerenkel klaagt en vanavond ben ik verkeerd van een stoepje gestapt. Zonder degelijke schoenen was mijn reis over geweest. Ik moet nog wat regelen waar ik morgen kan slapen.

Het weer was vandaag in het begin zoals elke dag. Veel wind, regen (soms hagel), maar later verdwijnt de regen. Vanmiddag had ik zelf een zonnetje. Ik word tussen de buien door zelfs een beetje bruin.

Ik hoor dat het in NL ook geen best weer is. Jammer voor de tulpenvelden, Anu. Ik ben blij om te horen dat het met Oma naar verhouding goed gaat. Ik hoop, Ben en Annemarie dat het bruine niet te snel weg gaat. Was het leuk?
Pep, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik had helaas niet jouw goede nummer voor een sms.

Groeten, Marco

p.s. ik heb nu zo´n 260 kilometer gedaan.

1. Ivo en Marieke Frings:
    20 april 2012
    260 km - wat een afstand - we wensen je heel veel goeds en hou vol - Ivo en Marieke
  2. Ben:
    20 april 2012
    Kijk eindelijk weer een stad met lekker eten... Lekker uitrusten en dan op naar de volgende etappe. 260 lijkt me strak op plan of vergis ik me daarin. Gelukkig zijn de blaren nu waarschijnlijk eelt geworden. Ik hoop wel dat het weer een beetje opknapt.
    Rustig weekend en in afwachting van je volgende berichtje..
    Ben