Uterga

10 april 2012 - Uterga, Spanje

In Pamplona sliep ik in een herberg, die eerst een kerk geweest was. Vanochtend weer vroeg op. Ik moest nog naar het postkantoor, dus ik vertrok best laat (9 uur). Eigenlijk maar goed ook omdat het toen heel hard regende. Dus ik weer regenkleding aan en richting van de sierra de perdon gegaan. Daarna is het nog af en toen gaan regenen, werd het warm en zonnig, stond er een hoop wind, was er nog onweer. Behoorlijk afwisselend dus..

Het is een berg die je over moet en waarbij bovenop mooie beelden staan (google er maar eens op in combinatie met Camino) Een hele mooi maar erg zwaar stuk. Heel veel klimmen en de wegen werden eigenlijk enkel slechter. Veel modder en stenen, maar het gevoel als je eenmaal boven bent gekomen. Als je juist boven bent komt er een verkoper (met de auto) die je drinken wil verkopen. Het was niet vriendelijk wat ik hem toesnauwde. Ik was echt nog in een roes. Rot op!
Afdalen ging nog veel steiler en op een gegeven moment ging alles pijn doen en werd ik het zat. Een herberg opgezocht, waar ook weer inmiddels goede bekenden waren. Erg leuk. Alle wandelaars lopen in een soort harmonica, soms is de een een dag voor, dan de ander weer. Soms komt je elkaar weer tegen, vol verhalen. Soms loop je samen op, soms loop je alleen.

Morgen weet ik nog niet hoever ik kan komen. Ik wil graag een heel apart kerkje bekijken uit 1200 die de tempeliers eens gebouwd hebben. Daarna loop ik weer door op ´mijn´route.

Het is tot nu toe een reis die soms wel zwaar is, maar zo mooi.

1. josefine:
    10 april 2012
    Hoi Marco
    Je gaat goed hoor!! Zoals je al merkt de camino heeft zijn ups en downs. Maar één ding is zeker na regen komt zonneschijn!!
    Groetjes Josefine uit Kaatsheuvel
  2. Kiek:
    10 april 2012
    Heftig hoor met die regen ! Even gekeken op weeronline en vandaag stond er dan ook 100% kans op regen en morgen "maar" 70% ! Dus misschien dat je morgen meer droog weer hebt ! Succes en oja modderbaden zijn in een thermen erg duur maar werkzaam dus wellicht heb je wel erg mooie benen na half mei :-)
  3. Ben:
    11 april 2012
    Lijkt wel of je alle (weer) ellende achter elkaar hebt.... Maar goed dat is dan dat en de rest wordt dan vanzelf beter. Heb je al een beetje normaal spaans kunnen eten ?
    Succes morgen !!!