Tricastela

8 mei 2012 - Triacastela, Spanje

Vandaag aangekomen in Triacastela, een klein stadje in Galicie. Dit is de laatste provincie die we bezoeken.
In de autonome provincie hebben ze heel vaak kilomterpaaltjes staan die de afstand tot Santiago aangeven. Nu nog zo´n 135 kilometer.

We slapen vannacht in een leuke herberg met kleine schone kamers. Afgelopen nacht sliepen we, net over de grens met Galicie, in een herberg in Hospital, van de Xunta (provincie). Dit had de gezellige uitstraling van een nachtapotheek in Nederland. Nul. Een groot verschil met de dag ervoren toen we in een refugio sliepen in Ruitenlan. Daar werden we 's ochtends gewekt met klasssieke muziek en de geur van geroosterd brood. Wat een verschil!
Die herbergen worden veelal gedraaid door vrijwillgers. En de mate waarin een Hospilerito zich aan zijn taak kwijt, varieert nogal... Daarom probeer ik een beetje weg te blijven bij de grote zalen en te zoeken naar de kleintjes, kloosters of andere bijzonders. Je weet vaak niet hoeveel faciliteiten en sfeer ze bieden, maar leuk is het meestal wel.

Gisteren liepen we via de ´o Cobreiro pas. Dat was een heftige klim, maar ´s ochtends was het mooi weer. Daarna begon het weer eens hard te regenen of te miezeren en dat doet het nog steeds. Vandaag liepen we boven een regenboog. Nooit geweten dat dat mogelijk was.
Het weer ziet er vaak op weeronline.nl beter uit dan dat het wordt. Het aantal keren dat zon voorspelt is, maar we regenpakken aan moesten is niet niet te tellen. Maar morgen zag het er goed uit..
Anu loopt als een kievit. Ik heb af en toe last van een blaar of die enkel. Maar met zorg, rust krijgen ze niet, gaat het best.

Groeten, Marco

1. Kiek:
    8 mei 2012
    Wat super dat jullie boven een regenboog hebben gelopen..dat lijkt mij heel bijzonder ! Dat is dan een schrale troost bij al die regen, op dat punt is het inderdaad een beproeving geweest.Maar ik denk dat je het als natuurweersvoorspeller niet slecht zal doen onderhand. Een soort Dekkerboer ipv Pelleboer. Op maar de laatste kilometers eerst maar de drie cijfers inwisselen voor dubbel getallen !
    Succes weer...!!
  2. Ben:
    8 mei 2012
    Langzaam komt het einde in zicht, bijna voor die pijn in die enkel gezwicht. Maar nee mij krijgen ze niet klein, al doet die blaar nog zo pijn. S'avonds dat flesje rode wijn, dat moet toch wel erg lekker zijn. Bergje op en bergje af, Anu doet het op een draf.
    Goed genoeg onzin.... Nog veel plezier de komende dagen, stuur nog even je vluchtnummer...
    Cheers
    Ben
  3. Elvera:
    Hoi Marco en Anu,

135 km, het lijkt niet veel meer.......maar toch nog 675 keer op en neer van hier naar Albert Heijn!Ik vergelijk mijn boodschappentas met jullie bagage en kies dan toch maar voor de auto!
    Succes vandaag, het is hier hondenweer .........
  4. Fred:
    10 mei 2012
    DekkerSan, Nog effe lekker genieten en veel plezier hebben samen. Denk nog even nergens anders aan of misschien heb je dat al wel gedaan. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Mzzls en enjoy (btw: regen, wind, regen en wind hierzo)
  5. Pulina:):
    Hei, rakkaat ystävät!
    Ellen tuossa suomensi viimeisimmän kirjoituksenne ja näytti valokuvia blogista. On teillä varmasti vielä matkankin jälkeen pitkän aikaa tunnelmat tuolla taipaleella! Ihana oli saada kuulla ja nähdä edes vähän teidän oloanne siellä.
    Voivottelimme Ellenin kanssa ennen hänen tuloaan tänne, kun teillä oli niin sateista, mutta nyt näyttää tilanne jo melkein liian kuumalta... Toivottavasti Anulla on jotain laittaa pään suojaksi! Täällä alkaa huomenna sade, joka jatkuu vielä lauantain ja silloin on enää +2´C! (Onneksi senään +!) Onneksi äitienpäivänä sade loppuu ja vähän lämpiää.

Ihana, että saatte toteuttaa unelmaanne!
    Pauliina

P.S. Kiitos käsiterapiasta ja lehdestää! :)
  6. Marcel en Carla:
    11 mei 2012
    Lieve Marco en Anu,

Wij nemen nog steeds ons petje af voor jullie,wat een geweldige prestatie.Jullie mogen best trots zijn op jezelf.Heel veel succes toegewenst met de laatste loodjes ,Zet hem op.Geweldig wat jullie meemaken en zien onderweg,lijkt ons fantastisch die ervaring. tot gauw. Thuis gaat alles goed hoor. De planten staan er goed bij,regen genoeg de laatste tijd.

Liefs en groetjes,Marcel en Carla,Ivar en Kai
  7. Pulina:):
    12 mei 2012
    Hoi, ik ben nu bij Paulina, vandaar dat dit berichtje nu wordt gestuurd. Ik heb gehoord dat het goed gaat met jullie en dat jullie al in santiago zitten. Jullie hebben half geen idee hoe trots ik op jullie ben. Het is heel leuk om ellen weer te zien en we hebben elkaar veel te vertellen (ik praat wel iets meer om heel eerlijk te zijn). We gaan zo de stad in om iedereen te ontmoeten en chinees te gaan eten. Ik wens jullie nog veel succes en zie jullie snel weer! Groetjes,Daniel
  8. Ivo en Marieke Frings:
    12 mei 2012
    135 km .... het is niet veel meer ... maar toch.....
    we zijn in gedachten bij jullie en wensen jullie erg veel sterkte bij het volbrengen van deze prachtige tocht. Ook van Marieke de hartelijke groeten - IVO