Leon

28 april 2012 - León, Spanje

Hoi opnieuw.

Groeten vanuit Leon, de derde grote stad op de camino.
Het idee wat ik eerst had was om het in drie dagen te doen vanf sahagun. Omdat ik ´goede benen had´ en ik een overnachtsplaats niet leuk vond, heb ik ik het in twee dagen gedaan. Gisteren ruim 31 kilometer. Een record voor mij. Het miezerde toen ik om 8 uur wegging en het miezerde om 16.30 uur nog steeds, maar er stond geen wind. Dat maakt een groot verschil. Het was lekker om te lopen. En vandaag was het rustig wandelweer.

Eigenlijk zijn er drie gedeelten op de camino. De bergen tot Burgos, de uitgestrekte vlakten tot Leon en de bergen van Leon tot Santiago. Dat laatste gedeelte ga ik nu starten. Veel hoge bergen.
Morgen komt Anu erbij. We slapen in een hotel met een ligbad en geen herrie om 6.00 uur. Wat een luxe. Ik hoop alleen dat ze me binnen laten want ik zie er na drie weken lopen iets anders uit.
Ben net even de stad ingeweest en het is hier prachtig. Een pelgrimsmenu zat er niet in, maar met een vlaamse medewandelaar wel ergens kunnen eten.

Morgen blijf ik in de stad en probeer een mis bij te wonen in de grote kathedraal.
Groeten allemaal en dank je wel voor de reacties. Om die van Angelique moet ik steeds lachen.

Marco

1. Kiek:
    28 april 2012
    Mmmm gelukkig kan je samen met Anu de bergen in ! Lijkt mij anders wel heel erg zwaar worden,zo alleen als berggeit...En weet je ...je zal niet de eerste Dekker zijn die een "vuile rot knie "heeft :-)

Geniet van elkaar en van even kraakheldere lakens in een luxe hotel..Je zal er weer drie weken op moeten teren !
  2. Ben:
    28 april 2012
    Eindelijk weer een schoon laken en een normaal bed en bad....
    Ga lekker eten met Anu morgen, ik zal ze even op Schiphol brengen morgenochtend, zodat ze niet haar vlucht mist. Ik heb je nog gemailed op je hotmail account.
    Rustig weekend en tot jullie volgende verhaal.
    Ben
  3. Annelies Spang:
    29 april 2012
    he Marco, ik mga je andere berichten ook lezen, maar zo kunnen we even contact houden! Ben in Santa Catalana de Samoza en zal je wel hiet meer zien. . . .Maar om af en toe aan je te denken heb ik mentos gekocht! We hebben samen gelachen en ook moeilijke stukjes samen gehad met meerderen, maar nu hoop ik dat je een hele fijne 2e helft van de camino zult hebben met Anu! Dikke knuffel van Annelies