lekker lopen.

6 mei 2015 - Vila Velha, Brazilië

We zijn aangekomen in de oudste stad van Portugal. Ponte da lima. Gisteravond hadden we geen Internet maar de laatste paar dagen waren leuk en bijzonder. Gisterochtend regende het af en toe maar tussen de buien door was het lekker om te lopen in een prachtige omgeving. Wijngaarden eucalyptus bossen riviertjes e.d.
Veel sinaasappelbomen nog vol vrucht. Ik kreeg 5 sinaasappels van een boer in zijn fruittuin. Erg leuk en lekker. We liepen Door naar een donativo. Een plek om te overnachten waarbij je achteraf betaalt voor wat je het waard vond. Ik heb een plek als deze nog nooit gezien. Heel vriendelijk. En twee persoonskamer met een bed breder dan thuis. Ze kookte avondeten en ontbijt. Elke dag zit hun huis vol. Er is vast iets op Internet casa fernanda.
Zojuist zijn we aangekomen in porta da lima. In een gewone albergue.

Onze route hebben we Door het slechte weer op zijn kop moeten gooien. We lopen niet meer langs de kust. Met een westen wind wordt je gezandstraalt. We hopen de klassieke route te volbrengen. Waarschijnlijk is het ommetje naar finisterra niet mogelijk. Maar maakt niet zoveel uit. We ontmoeten hier meer andere pelgrims. Heel leuk.

Ben. Ik moet spaarzaam omgaan met de accu omdat ik het niet altijd kan opladen. En data verkeer in de eu is nog erg duur.
Ik probeer nog wat te uploaden.
Doei allemaal.

1. Marcel en Carla:
    6 mei 2015
    Geweldig dat jullie nu prima wandelweer hebben,en zoveel moois beleven onderweg. Heel apart van die mensen die voor je koken in eigen huis,lijkt ons heel leuk. En sinaasappels zo van het land , verser kan niet.en gezellig dat jullie ook andere pelgrims tegen komen.
    Wij wensen jullie een hele mooie tocht en veel mooi weer. Zet hem op,petje af hoor.
    Xx Marcel en Carla
  2. Marcel en Carla:
    6 mei 2015
    Hele mooie foto,s trouwens,die cakejes zien er heerlijk uit.
  3. Nicole:
    6 mei 2015
    Dag lieve Anu en Marco, fijn om jullie te volgen en je prachtige verhalen EN foto's te zien. Dag lieve Taizégangers/Pelgrims. Dikke kus van Nicole
  4. Anoniem:
    7 mei 2015
    Haha volgens jullie huidige locatie zijn jullie in Brazilië. Misschien leuk idee voor de volgende keer. Ik ben blij dat jullie het weer hebben kunnen oppakken. Veel succes voor vandaag! Kus