Torres de rio

13 april 2012 - Torres del Río, Spanje

Hoi. Weer langs dorpjes, gehuchten en kleine stadje gelopen. Veel gezien. Gisteren was ik in een kleine herberg, gerund door hollanders. Erg knus en leuk.

Vandaag wilde ik een hele etappe lopen maar ik had gisteren verzuimd om goed voor de blaren te zorgen, dus ik moest het inkorten. Vandaag 20 kilometer (en helaas enkele kilometers verkeerd gelopen) en dat ging goed als was ik blij dat ik hier kon slapen. Opstaan is meestal rond 6-7 uur en voor 7:45 ben je onderweg. Het is raar, maar ´s ochtens wil je maar een ding en dat is lopen. Soms eet je brood tijdens het lopen. Ontbijt is hier zowiezo al erg karig. Morgen wil ik naar Logondo (of zo iets). Het is een grotere stad en wellicht dat ik daar ook zondagochtend daar blijf voor een dienst in de kathedraal.

Er is een groepje onstaan met mensen die ongeveer even hard lopen en elkaar overal en nergens tegenkomen. Een Belgische, een andere Hollander (die voor de zekerheid een tent meezeult!), een Amerikaanse dame van 72, een Koreaan en een dame uit Frankrijk die weinig engels kunnen. Dan Susan en John. Twee ouderen uit Engeland, met drie rugzakken. John draait er dus twee...
We eten soms samen, slapen soms samen, lopen, praten af en toe. Het is een aparte, tijdelijke groep, maar wel hecht. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Erg leuk.

Het weer was vandaag goed, in de bergen zagen we wel veel regen. De regen is niet erg, enkel het steeds wisselen van regenpak is lastig. En in het regenpak word je alsnog nat, maar dan van je eigen zweet.

Ik eet vaak een pelgrimsmenu. 3 gangen met water en een fles wijn voor 10 euro. Wel leuk, al moet je opletten. Ze eten hier ook lever (in de tapas b.v.)

Gisteren ben ik bij het klooster geweest en vlak daarvoor zit een wijnhandel. De man heeft de camino gelopen en heeft naast de kraan voor water een kraan voor wijn. Rode wijn en helemaal niet gek.

1. Elvera:
    14 april 2012
    Hoi Marco,

Geweldig die foto's!
    Ineens schoot me, toen ik dacht aan jou wandelavontuur, een liedje binnen uit een ver verleden...
    Waarschijnlijk weet je waar ik op doel.
    Succes met de volgende tocht!
  2. Kiek:
    Ha Marco,
    Samen met Kiek even de weblog bekeken, leuk dat kraantje met wijn ( Pa) veel succes met lopen , vooral in de bergen

pappa en mamma
  3. Ivo en Marieke Frings:
    15 april 2012
    Beste Marco - We lkeven met je mee en moedig voorwaarts, hou de zonzij- Marieke en IOvo
  4. Marja Beyers:
    Hoi Marco,
    Leuk idee dat we zo een beetje met jou ( en dadelijk ook met Anu) kunnen meewandelen. Zeker na die reiszegen voelen we ons erbij betrokken. Goede reis verder en we kijken uit naar de volgende aflevering. Groeten, Marja