We zijn er nog, sterker nog; we zijn er bijna

13 mei 2012 - Pedrouzo, Spanje

Hoi allemaal,

Ja hoor, je kunt overleven zonder internet. Niet overal is het aanwezig, dus de blog bijwerken gaat niet.

De afgelopen dagen hebben we veel gelopen. Om Santiago op tijd te halen, moesten we aardig de vaart er in houden. Doordat de herberg voor ons soms etappe-technisch slecht verdeeld zijn lukt het niet altijd om gelijke dagtochten te maken. En in de bergen lopen kost meer tijd dan het vlakke land. Vandaag liepen we 27 kilometer; voor Anu een nieuw record.

Het weer is eindelijk omgeslagen en nu hebben we vaak temperaturen rond de 26 graden met zon. Wat een verschil. Nadeel is dat alle extra kleding in de rugzak moet, die daar niet echt lichter van wordt.. En we moeten rekening houden met zonnebrand. Kleding drogen is niet langer meer moeilijk: een paar uur buiten in de wind en zon en het is  weer droog.

We hebben dus een hoop gelopen. Om de 500 meter staat er een paaltje met de afstand naar Santiago en vandaag liepen we van in de vijftig naar in de twintig. Vandaag kwamen we aan in Pedrouzo, op 1 dag lopen vanaf Santiago. Erg vreemd. Wekenlang is het een slechts een richting, een abstract iets en morgen laat in de middag staan we er. Daar moeten we onze geloofsbrieven tonen om een compostela te krijgen. Daarna is er een mis in de kathedraal. Woensdagavond hopen we terug te vliegen.

Erg druk is  het hier nog niet. De schrikverhalen van drukte hebben we nog niet gezien.

Ik hoop morgen weer te mailen als we er zijn.

Doei Marco

p.s. Nog hartelijk dank voor de reacties. Ze zijn steeds erg fijn om te lezen

1. Kiek:
    13 mei 2012
    Wat geweldig en wat heerlijk moet het ineens zijn om water alleen in een flesje te hebben ( en evt onder de oksels) en niet over je heen ! En woensdag alweer retour naar Gouda, toch snel gegaan ! Geniet morgen van het moment en we spreken elkaar snel !
  2. josefine:
    Hoi Marco en Anu
    Geweldig dat jullie er bijna zijn! Gefeliciteerd alvast.
    Geniet ervan!!!!!

Groetjes Josefine
  3. Ellen:
    13 mei 2012
    leuk om weer wat van jullie te horen. alle verjaardagsgasten van vandaag sturen jullie groetjes en hopen jullie snel te zien. ik ga morgen genieten van mijn laatste dagje hier :)
    Tot woensdag!!
    Kus

Ja terveisiä minultakin :)
  4. Marcel en Carla:
    Hoi Marco en Anu,

Nog even volhouden, jullie zijn er bijna.
    Alvast een goede aankomst vanmiddag en op naar
    de compostela. Na zoveel inspanning hebben jullie
    dat wel verdiend.
    Woensdag een goede vlucht terug naar Nederland.
    Thuis gaat alles goed, Ellen komt morgenavond weer terug.
    groetjes, Marcel Carla
  5. Jan Fondse:
    Marco, Anou,
    Sterkte bij de laatste loodjes.Ik heb dat jullie in Santiago nog een mooie dag(en) hebben.
    En daarna afkicken in Gouda.

Jan Fondse
  6. Elvera:
    14 mei 2012
    Wat moet het een bijzonder moment zijn om het eindpunt te bereiken!
    Knap hoor, helemaal gewedig.
    De vervolg verhalen willen we graag uit jullie mond horen!
    Tot snel!